» » ویژه هفته دولت _ عملکرد رسانه های دیجیتال در دولت یازدهم؛ ترویج فرهنگ اسلامی _ ایرانی /هدایت و جهت دهی محصولات دیجیتال در کشور/ توانمند شدن بنگاه های تخصصی

ویژه هفته دولت _ عملکرد رسانه های دیجیتال در دولت یازدهم؛ ترویج فرهنگ اسلامی _ ایرانی /هدایت و جهت دهی محصولات دیجیتال در کشور/ توانمند شدن بنگاه های تخصصی

ویژه هفته دولت _ عملکرد رسانه های دیجیتال در دولت یازدهم؛ ترویج فرهنگ اسلامی _ ایرانی /هدایت و جهت دهی محصولات دیجیتال در کشور/ توانمند شدن بنگاه های تخصصی

  به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سید مرتضی موسویان افزود: همچنین تعداد مجوزهای صادر شده فعالیت فرهنگی دیجیتال از  ١٧٦  مجوز در سال ٩١ به ٧٠٢ مجوز در سال ١٣٩٤ رسیده است.

وی ترویج فرهنگ اسلامی _ ایرانی ،هدایت و جهت دهی محصولات دیجیتال در کشور و توانمند شدن بنگاه های تخصصی  را نتیجه عملکرد این مرکز در دولت تدبیر و امید عنوان کرد.
 برگزاری و حمایت از جشنواره ها، مسابقات، نمایشگاه ها و بازارچه های ملی، منطقه ای و بین المللی،ترویج فرهنگ اسلامی – ایرانی در فعالیت های فرهنگی دیجیتال،تدوین مقررات ، صدور مجوز ، صادر سامانه های الکترونیک برخط ،حمایت از محتوای دیجیتال مبتنی بر خط و زبان فارسی و تقویم شمسی از جمله فعالیت ها ی این مرکز می باشد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به صدور مجوز های مختلف در حوزه های گوناگون هم اشاره کرد و از  صدور مجوز فعالیت فرهنگی دیجیتال در زمینه های رسانه برخط، رسانه های کاربرمحور، نشر برخط،صدور گواهی ثبت رسانه های برخط اختصاصی ( سامانه ساماندهی) ،صدور مجوز ثبت دامنه های خاص (فقط دامنه های دات آی آر)،    تدوین مقررات ، صدور مجوز تولید و تکثیر آثار و محصولات فرهنگی دیجیتال،تدوین مقررات ، صدور مجوز واردات و صادرات آثار و محصولات فرهنگی دیجیتال،نظارت برفعالیت موسسات  و مراکز فعالیت های فرهنگی دیجیتال خبر داد.
موسویان همچنین در ادامه نظارت برتوزیع و تکثیر بسته های رسانه های دیجیتال؛ مراکز رتبه بندی و اعطای استاندارد؛ برگزاری نمایشگاه ها، جشنواره ها و مسابقات؛ واردات و صادرات آثار و محصولات فرهنگی دیجیتال؛ تشکل های صنفی رسانه های دیجیتال و شرکت های فعال در شهرک ها و مراکز رشد،هدایت و جهت دهی، پایش، پدیدآوردن و انتشار، کاربری رسانه ها، آثار و محصولات فرهنگی دیجیتال در کشور درجهت تحقق اهداف فرهنگی نظام،    افزایش آگاهی، مهارت، اقبال و مشارکت عمومی در زمینه امور فرهنگی، هنری و رسانه ای به ویژه پدیدآوردن، انتشار و بهره گیری از رسانه ها، آثار و محصولات فرهنگی دیجیتال،تسهیل دسترسی عمومی به آثار و محصولات فرهنگی دیجیتال،  توسعه توانمندی های ملی- به ویژه سرمایه انسانی- در زمینه بهره گیری از فن آوری های ارتباطی و اطلاعاتی به منظور، پدیدآوردن، انتشار، تکثیر، عرضه و اجرای آثار، محصولات و خدمات فرهنگی، هنری و رسانه ای،فراهم آوردن بستر شکل گیری و توانمند شدن بنگاه های تخصصی پدیدآوردن و انتشار رسانه ها و آثار و محصولات فرهنگی دیجیتال و    کاهش شکاف برخورداری مناطق مختلف کشور از امکانات فرهنگی، هنری و رسانه ای را از دیگر اقدامات مرکز فناوری اطلاعات و رسانه ای دیجیتال در دولت یازدهم برشمرد.
به گفته وی این مرکز همچنین توسعه بازار و رونق اقتصاد رسانه ها، آثار و محصولات فرهنگی و هنری،گسترش تعامل هم افزا میان مراکز، مؤسسات و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کشور با یکدیگر و مخاطبان خود،فراهم آوردن بستر حضور فعال و اثر گذار ایران اسلامی در شبکه گسترده جهانی و بازار بین المللی آثار، محصولات و خدمات فرهنگی، هنری و رسانه ای از دیگر اقدامات این مرکز به شمار می آید.

مطالب مشابه

پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.