» » کارگاه آموزشی "روابط عمومی کارآمد و هنر ارتباطات" برگزار شد

کارگاه آموزشی "روابط عمومی کارآمد و هنر ارتباطات" برگزار شد

به همت روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان صبح روز سه‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه کارگاه آموزشی "روابط عمومی کارآمد و هنر ارتباطات " ویژه روابط عمومی‌های ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان به مدت 4 ساعت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان "حسن دیلم " مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن قدردانی از اساتید و مدعوین؛ هدف از برگزاری کارگاه را رسیدن به الگوی مشخص و مناسب برای واحدهای روابط عمومی برشمرد و گفت: روابط عمومی در دنیای امروز از حیاتی‌ترین و ضروری‌ترین بخش‌ها در هر سازمان‌ و تشکیلاتی است و روابط عمومی‌ها باید روی مقوله آموزش نیروهای انسانی سرمایه‌گذاری کنند چراکه آموزش به یادگیری می‌انجامد و یادگیری به تغییر رفتار و توسعه منتج خواهد شد.

در ادامه جلسه "جعفر خاندوزی " یکی از اساتید مدعو به کارگاه؛ روابط عمومی را امری سهل و ممتنع خواند و گفت: کم‌کاری روابط عمومی زودتر و بیشتر از بقیه بخش‌های یک تشکیلات دیده می‌شود درحالی‌که کم‌کاری دیگر بخش‌ها سویه درونی دارد.

این دانش‌آموخته علوم ارتباطات، ادامه داد: در روابط عمومی باید "بارش محتوایی رسانه‌ای" داشته باشیم و باید آن‌قدر نیمه‌پر را با درایت و توجه به نوع فعالیت، نوع اقلیم، فرهنگ بومی و قومی نشان دهیم که نیمه‌خالی کمتر دیده شود و  بار مثبت در ذهن مخاطب ایجاد کنیم .

وی در خاتمه پیرامون تیتر اخبار، گزینش واژگان، برگزاری نشست‌های خبری و ارتباط مستمر با رسانه‌ها و نحوه تنظیم گزارش مطالبی را به سمع حاضران علاقه‌مند در کارگاه رساند.

بر اساس این گزارش: "سپیده سپهری " دیگر مدرس مدعو کارگاه و دانشجوی دکتری علوم ارتباطات با اشاره به مسئله "کارآمدی روابط عمومی‌ها " و اینکه روابط عمومی یک "هنر " است و تنها یک "شغل " نیست، گفت: مهم‌ترین وظیفه روابط عمومی شناخت افکار عمومی و قدم در مسیر جلب رضایت مخاطب است.

این مدرس دانشگاه، ادامه داد: "ارتباط " فقط به معنای سخن گفتن نیست بلکه نیازمند شناخت فن برقراری ارتباط و تسلط و توانایی برقراری آن است.

سپهری ضمن تبیین فرآیند ارتباط آگاهانه و ناآگاهانه و سطوح ارتباط در روابط عمومی، ادامه داد: اعلام سیاست و مواضع مشخص و ارائه گزارش عملکرد توأم با "صداقت " و "شفافیت " از سوی هر روابط عمومی می‌تواند منجر به اعتمادسازی در مخاطب و جامعه هدف شود.

وی در خاتمه با تأکید به نگاه علمی به روابط عمومی و توجه و تحلیل محتوای رسانه‌ها، ابراز داشت: روابط عمومی یک سرمایه گزاری بلندمدت برای یک سازمان است و روابط عمومی‌ها می‌توانند در برنامه‌ریزی‌ها و بودجه‌ریزی‌ها نقش تأثیر گزاری را  ایفا کنند.

این گزارش می‌افزاید: معاون اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در دقایق پایانی کارگاه حضور یافت و گفت: تداوم تشکیل کارگاه‌های آموزشی و برگزاری دوره‌های توجیهی کمک شایانی به دو بال سازنده "اطلاع‌رسانی " و "تبلیغ " دستگاه خواهد کرد.

"سید رسول مطهری" در پایان کارگاه پس از شنیدن درخواست‌های همکاران روابط عمومی شهرستان‌ها در حوزه سخت‌افزاری، ابراز داشت: با همکاری روابط عمومی اداره کل خواهیم کوشید در اسرع وقت و با تأمین اعتبارهای لازم؛ نیازهای اولیه حوزه روابط عمومی‌ها را برطرف سازیم.

گفتنی است اهدا لوح تقدیر و هدیه نقدی به‌پاس تلاش‌های مجدانه همکاران واحد روابط عمومی در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر استان پایان‌بخش این کارگاه آموزشی بود.

مطالب مشابه

پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.